✅ ابزار Casing Collar Locator : برای تطبیق عمق استفاده می شود. ابزار CCL محل casing collarها را نشان می دهد. زمانیکه می خواهیم مشبک کنیم یا نمودار نگار تولید را برانیم، برای اینکه مطمئن باشیم در عمق های صحیح قرار داریم از این ابزار استفاده می کنیم.

✅ ابزار GR : این لاگ هم برای تطابق عمق استفاده می شود. معمولا هر عملیاتی که داشته باشیم و عمق های دقیق را بخواهیم از این لاگ استفاده می کنیم. در عملیاتی مثل مشبک قرارگرفتن در عمق صحیح بسیار اهمیت دارد.

✅ سنسور دما : دمای سیال درون سازند را ثبت می کند. با استفاده از آن می توان خواص سیال در شرایط ته چاهی را بدست آورد. حساس ترین سنسور در ابزار می باشد و کوچکترین حرکت سیال را تشخیص می دهد. با استفاده از نمودار دما و گرفتن مشتق دما می توانیم آنالیز را دقیق تر انجام دهیم.

✅ سنسور فشار : گیج فشاری موجود در دستگاه برای ثبت دقیق فشارهای ته چاه و تغییرات آن با عمق استفاده می شود. می توان با استفاده از فشارها، خصوصیات سیال در شرایط درون چاهی را بدست آوریم. همچین با بدست آوردن گرادیان فشاری می توانیم دانسیته سیال درون چاه را هم داشته باشیم.

✅ ابزار دوگانه کالیپر : در مرکز ابزار قرار می گیرد. در دو جهت قطر را اندازه می گیرند. همچنین تغییر شکل جداری ها یا خوردگی آنها را نشان می دهند. در چاه های حفره باز، ریزش دیواره چاه را نیز تشخیص دهد.

✅ ابزار دانسیته سنج : مستقیما دانسیته سیال را حساب می کند. همچنین در جریانهای چند فازی می توان با تعیین دانسیته نوع سیال را هم مشخص کرد.

✅ اسپینر (spinner) : سرعت جریان را اندازه می گیرد با توجه به سرعت چرخش پره ها و جهت جریان. پره در مرکز ابزار قرار می گیرند.

✅ سنسور Capacitance : ضریب دی الکتریک ترکیب سیال عبوری از درون ابزار را اندازه می گیرد. با استفاده از این ابزار می توانیم ماندگی «Hold up» آب را مستقیما محاسبه کنیم.

ابزارهای بالا بعنوان ابزارهای اصلی نمودار نگار تولید می باشند. در شرایط خاص عملیاتی و با توجه به اهداف مورد نظر می توان از سنسورهای دیگری هم استفاده کرد مثل ابزار سنجش نویز که با توجه به صدای حرکت، می تواند وجود سیالات را تشخیص دهد.